Kontrakt och Transportvillkor
I vår webbshop görs enskilda beställningar och köp. Alla produkter beställs och tillverkas enligt kundens önskemål. Efter beställningen är kunden bunden till köp där priset på varan anges tydlig på beställningsbekräftelse.
1.DESIGN-RADIATOR.SE användande
Den punkten innehåller villkoren på transport och kontrakt som finns på Senia Group www.design-radiator.se hemsida. Kontrakt och Transportvillkoren gäller vid beställning och transport. Med beställning och köp från vår webbsida godkänner kunden våra kontrakt och transportvillkor som finns nedan. Det är viktig att läsa noggrant genom villkoren innan beställningen skickas till www.design-radiator.se
1.2 Ibland händer det att kontrakt och transport villkoren ändras på webbsidan, därför ber vi er att läsa genom hela texten innan varje beställning.
2. KONTRAKT OCH BETALNINGSVILLKOR
2.1 När ni har skickat beställningen så kommer ni att få en bekräftelse på e-mail både från beställningen och betalningen.
2.2 När ni har skickat beställningen kommer vi inom 3 arbetsdagar att skicka ytterligare en e-mail, när vi har fått klartecken från fabriken. Efter andra mejlen från oss kommer köpet att gälla. Vi behåller rätten att göra köpet omintetgjord enligt punkt 4 i Kontrakt och Transportvillkor.
2.3. På webbsidan hittar ni priserna för alla produkter. Prissättningen är alltid i Euro. Priserna är bruttopriser inklusive moms.
2.4 I samband med beställningen kommer vi att ta hela summan. Beställningen gäller inte och kommer ej att bekräftas innan vi har fått betalningen.
2.5 Vi strävar efter att i vår webbshop ska alla priser och uppgifter vara uppdaterade, men ibland kan hända att de inte stämmer. I det fallet kan vi inte godkänna beställningen utan vi kommer att meddela om det rätta priset. Ni kan då själv bedöma om ni vill fortfarande beställa eller ej. Vill ni upphäva beställningen kommer vi inom 15 dagar att sätta tillbaka alla pengarna på ert konto.
3. TRANSPORT
3.1 All transport pris finns på sidan.
3.2 Grundpriset gäller i hela Sverige.
3.3 Den beställda varan kommer vi att skicka till adressen som vi har fått från er. Viktig är att leverans adressen ska vara mycket noggrann beskriven. Ge oss all viktig information för att transportfirman ska hitta adressen snabbt. Det är möjligt att ändra leverans adress, men det kan hända att den drar med sig merkostnader.
3.4 Är det flera olika varor som beställs med olika leveranstider, då är den längsta tiden som ska gälla, för de kommer att bli levererade tillsammans.
3.5 Vid beställningen kan vi inte ge exakt datum för hemleverans. Leveransen sker på arbetsdagar mellan klockan 8.00-17.00.
Vi meddelar kunden i en e-mail vilken dag leveransen kommer att ske, innan varan levereras. Varorna kommer att levereras till huset, porten, bottenvåningen. Transportfirman tar inte godset in i huset eller upp för trappan på grund av arbetarskyddslagen som innebär att utkörningspersonal får inte lyfta tunga paket. Det är kunden som behöver sörja för att varan kommer på plats
3.6 Dagen för utkörnings datum måste ni eller ett bud vara på angivna adressen för att ta emot godset. Kommer inte transportfirman att kunna genomföra leveransen, kommer ni att belastas med transportkostnaderna. Vid mottagning av paketen var vänlig att visa bekräftelsen som ni har fått per mejl.
3.7 Innan ni skriver under leverans mottagandet, kolla att paketen inte är skadad. Om godset inte hel, ta inte emot den, utan skicka tillbaka med transportföretaget.
3.8 Inom 24 timmar måste ni kontrollera att allting stämmer med varan, att den är hel och att alla delar är med i kartongen. Hör ni inte av er inom 24 timmar, kan vi inte ta emot reklamationen.
3.9 Vi ber er att inte montera varan/varorna om ni ser något yttre fel. Kommer de att monteras, då ser vi det som godkänd och mottaget från er sida.
3.10 Vi råder er att inte boka tid med montören innan ni har fått paketet och ni har kontrollerat och godkänt. Vi kommer inte att kunna belastas med utgifterna som eventuellt uppstår till montören om varan kommer inte i tid eller är skadad.
3.11 Senia Group kommer att göra allt för att godset ska vara hos kunden enligt webbsidan angett datum och tid, men vi kan inte ge garanti för det exakta leveransdatumet. På hemsidan visade deadline är ungefärlig tillverkning och transport datum.
4.UPPSÄGNING OCH ÄNDRING
4.1 I vår webbshop är alla produkter tillverkade på beställning, vi har ingen lager. Radiatorerna tillverkas efter beställningen. När fabriken har fått beställningen från oss börjar de med tillverkningen. Enligt Konsumentköplagen gäller inte återköp/avbeställning av varor som speciellt tillverkas för kunden.
4.2 Färginställningen på dataskärmar kan vara olika. För de ansvarar vi inte och tar inte emot reklamation heller.
4.3 Senia Group behåller rätten att riva upp överenskommelsen och beställningen - även när kunden har fått bekräftelse – i följande:
-om priset av en eller flera produkter har blivit felaktig angivna, antingen genom information eller tryckfel.
- om fabriken/tillverkaren kan ej leverera den beställda varan på grund av tekniska problem eller problem med råvaror.
4.4 Om beställningen sägs upp på grund av oss, kommer vi att skicka en e-mail till er. Naturligtvis sätter vi pengarna tillbaka på ert konto så fort som möjligt, senast inom 30 dagar efter att ni mottagit e-mailen från oss.
4.5 Det finns möjlighet att ändra beställningen inom 3 kalenderdagar.
4.6 Inom 3 kalenderdagar är följande som kan ändras.
- radiatorens storlek, färg, tillägg, typ av värmesystem.
4.7 Efter mottagen ändring kommer design-radiator.se att skicka en e-mail om den nya ändrade beställningen. Ni har rätt att avvisa ändringen. I så fall är det den ursprungliga beställningen som kommer att gälla, fast leveranstiden kan bli ändrad.
4.8 Om priset är högre efter ändringen än den ursprungliga beställningens, då efter mottagande av mellanskillnaden som kontraktet börjar gälla.
4.9 Om priset är lägre efter ändringen än den ursprungliga beställningens, kommer design-radiator.se att sätta tillbaka mellanskillnaden inom 30 dagar på samma konto som beställningen har betalats från.
GARANTI
5.1 Alla produkter som finns på design-radiator.se hemsida gäller den garantin som tillverkaren har bestämt. Garantitiderna syns tydlig i produktinformation. Rättsanspråk gällande garantin lämnas direkt till tillverkaren.
5.2 Om varan/varorna är det fel på kommer design-radiator-se att meddela till tillverkaren. Det är tillverkarens ansvar att åtgärda felet eller byta ut produkten under garantitiden. Det är tillverkaren som bedömer hur man löser problemet.
5.3 Den felaktiga varan kommer Senia Group att skicka kostnadsfritt tillbaka till tillverkaren och även tillbaka till kunden. Däremot produktens av och på montering och ombesörjning av emballage är kundens ansvar.
5.4 När den ursprungliga garantitiden har passerat då är även den utbytta eller reparerade produktens garanti också.
5.5 Garantin gäller om felet uppkommer under garantitiden. Vi ber er att omgående ta kontakt med oss skriftligen om ni upptäcker något fel. E-mail adressen är: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
5.6 Garantin kommer inte att gälla om ni eller någon annan försöker åtgärda felet utan tillverkarens skriftliga godkännande.
5.7 Garantin gäller inte om felet uppstått vid montering, eller felaktig magasinering. Inte heller om man inte använder enligt föreskrivna eller original tillbehör.
5.8 Innan ni sätter igång monteringen, kontrollera att all information är med i emballaget för regelmässig användning.
5.9 Design-radiator.se tar inget ansvar eller kostnad på sig om eventuella problem som uppstår vid avmontering och felundersökning.